CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, February 18, 2011

::: I follow :::

Pagi2 nak pergi kerja aku suka layan sinar fm..sbb suka sgt dgr telatah trio tu..KE,ABG JEM & KRIL..mmg setiap pg aku akn ketawa sorang2 dlm kete..da mcm org giler pun ade..tp itula yg membuatkan mood aku sntiasa ceria pg2..yelakan..bila pg dimulakan dgn ceria dan senyum..Insyaallah...sepanjang hari tu mood akn ok je...tapi pagi ni sebaliknya plak..tgah seronok2 ketawa tiba2 ade sorang caller ni on air...nama dia faizal...so si trio ni tanya la ape masalah anda pg ni..si caller pun ckp...dia teringat pengorbanan ibu dia sbb dgr lagu blues geng..aku xsure lagu tu mcm mna tp berkait dgn ibu la...ok..aku pun serius la ni mdgr..aku kuatkan lg volume.kereta aku masa tu da jd mcm kereta org pekak dan bisu..punye la kuat aku buka volumenya...hahahaha...tp aku mmg ade mslh sound skit..tp skit je...tak parak lg la...smbung citer..dia kata ayah dia meninggal masa umur dia 8 tahun..dia anak laki tunggal dlm fmly..mak dia bekerja siang dan mlm utk sara hidup diorg lpas ayah dia da xde..aku xsure adik beradik dia brape org sbb xbgtau pun...pelajaran dia tggu sbb kna tlg mak dia sara fmly..tp Alhamdulillah..dia kata wlupun dia x belajar tinggi pendapatan dia skg bleh tahan...bnyak jgak la kot....trio pun tnya,mak dia ade lg x?dia kata mak dia masih ada...dan bila ditanya bila kali terakhir dia jupe mak dia..dia jwb..dlm 2 minggu lepas...so trio pun ckp...bgus la...awk jgn lupa pengorbanan mak awk...selalu balik tgk dia kat kampung...then caller tu pun ckp..dia mmg x pernah lupakan mak dia..malah dia xbg mak dia kerja sbb dia akn tanggung semua perbelanjaan mak dia...yang sgt mnyentuh hati aku..bila trio pesan kat dia...jga mak baik2..sygila dia selagi masih ade...jgn derhaka kpd ibu anda....trio tnya caller tu,sekiranya mak dia dgr ni..ape yg dia nk ucap utk mak dia...caller tu lsg x bleh nak ckp sebab terlalu sebak....pastu diorang putarkan plak lagu aishah...syurga itu di telapak kaki ibu...aku ape lg..melelehla air mata aku dlm kereta tu...sedih giler...aku terus teringat kat arwah mak aku....betapa sayunye hati ni bila dgr lirik lagu tu..."duhai apakah gerangan..budi balasan...bagi insan....melahirkan..membesarkan...."teringat zaman2 aku nk membesar dulu..aku ni nakal giler...the master mind...nak cari adik2 aku,mak aku kna cari aku dulu...sbb aku la ketuanya...hohoho..mak aku da cukup garang da tp sbb degil aku mcm tu jgak...bila teringat balik,sian mak aku..sbar btul mdidik dan membesarkan aku..seb baik jd org gak akhirnya...risau jgak la kot2 btukar mjd goku ke doremon ke...sbb kuat ngat mainnyer...hehehe....

Jadi pesan aku kepada mereka2 yg masih mempunyai ibu..hargailah ibu anda..sesungguhnya kasih syg serorang ibu tiada gantinya...jgnlah di sia2kan hidup ibu anda...ibu yg melahirkan hnya ade 1 org sj..tiada dua tiada tiga...fikirkanla...

Gmbar kenangan..ayah & arwah ibuku...Al-Fatihah....

No comments:

Post a Comment