CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, March 28, 2011

::: Sendiri ::::

Termasuk hari ni da 10 hari aku duk sendiri di rumah sewa..mcm2 perasaan ade...sedih ade..takut ade..sunyi pun ade..huhuhu...yg xbestnye aku terpaksa tido dlm ketakutan...aku mmg penakut skit orgnya...ape bleh buat kan...yg pastinya lebih banyak yg xbest dari best...yg bestnya aku boleh hidup bebas...bebas dlm erti kata tidak terikat dgn kehidupan baru ayah aku..tp ape pun jua keadaannya aku kena cuba sesuaikan diri dengan keadaan skg...sebenarnya dah lama mr hubby mnyuarakan hasrat hatinya supaya aku hidup berdikari berpijak atas kaki sendiri cuma aku je yg belum cukup bersedia utk sahut hasrat murninya itu...dulu aku bleh bertahan selama sebulan je....aku harap kali ni Allah kuatkan semanngat aku dan tetapkan pendirianku supaya tidak menyusahkan hidup org lain lg..sebelum arwah kakak aku meninggal,aku sempat duduk 2 minggu kat umah sewa tu..tu pun dgn bertemankan adik aku,idah..tp skg dia da xnak temankan aku lg...ape bleh buatkan...xkan nak paksa org yg da xsudi..buat sakit hati je nnt...aku kena terima hakikat,yg aku sudah pun berkahwin dan terpaksa berjauhan dgn suami aku...aku xbleh libatkan org lain dlm kehidupan aku...lg pun org lain pun ade kehidupan mereka sendiri....aku kena kuatkan semangat...lg pun idah da nak pindah ke perak...nnt aku akn sunyi jgak...aku kena bersedia dari skg....aku xnak terlalu bergantung hidup dgn org...lg pun mak tiri aku mesti suka aku keluar dari rumah ayah aku....ye la kan...klu dia betul2 ade naluri seorang ibu,sekurang2nya dia akn halang aku masa aku mnyatakan hasrat utk tgal sendiri...ini x,dia lg menyokong dan mengeluarkan ayat "bila lg nak belajar berdikari"....hampeh...sedihhhhhhhhhhhhhhhhhhhh............

2 comments:

  1. Sabar na..tp akk mmg kagumla dgn ina..berani tu dok umah sorg2..klu akk tk berani kot..akk lg penakut lg dari awk..hehehe

    ReplyDelete
  2. terpaksa beranikan diri kak....huhuhuhu

    ReplyDelete