CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, March 17, 2011

::: Ape citer ::::

Da lama aku x update blog ni dgn citer2 aku...actually,aku baru je sihat...minggu lepas seminggu aku x masuk opis gara2 demam...seb baik suamiku ade d sisi....hehehe...selalunye demam aku cpt je kebah..myb kali ni lain skit sebab mr hubby ade kat rumah...bukan main menjadi2 sakit aku....all in one...batuk,selesema,sesak nafas...tp Alhamdulillah...aku da sihat & kembali bekerja spt biasa...yg best lg tu,skg cuti sekolah,so mr hubby ade kat rumah...jd, for this week, aku ade 'pak supir' utk ke opis....hehehe...jgn marah ye syg...gurau jek..sepanjang aku bercuti tu, aku balik rumah mak mertuaku yg tersayangla..sebenarnya x plan pun...klu ikut plan asal,sepatutnya aku cuti minggu ni..tp takdir Allah jua menentukan segalanya,jd aku 'cuti' awal...mr hubby risau nak tgalkan aku masa aku sakit,dia bwa aku balik johor...kat sana mr hubby yg jaga aku...suapkan ubat & everything...tp yg xsyoknye,lpas tu mr hubby la plak berjangkit..sian syg...seb baik lepas 2 hari rehat,badan aku da mcm kuat skit cuma batuk je yg xnak hilang.....so aku plak yg jga mr hubby...

tp ade hikmahnya...kat sana aku  baru dpt rasa hidup alam berumahtangga yg sebenar...ye la, mana xnya,baru dpt tlg gosokkan baju hubby....salam tgn dia sebelum dia pergi kerja,masakkan dia sebelum dia balik kerja....sambut depan pintu bila hubby balik kerja...layan dia masa mkn...wah da mcm suri rumah sepenuh masa dah..calon isteri solehah la katakan...wahahahahahahakhakahak.....bahagianya aku rasa...wlupun badan masa tu masih lemah tp aku spt dpt kekuatan lain..syukur kpd Allah sbb berikan aku moment yg mcm ni....thanks Allah...mcm besela,klu aku kat sana, mr hubby mesti buat special request...mula2 dia nak mkn nasi air (bubur nasi + sup n etc)...pastu nak mkn nasi ayam...then mee kari....ape saje utkmu...aku berjaya penuhi semua permintaan hubby...hrp2 suami aku berpuas hati...

kalau balik rumah mak mertua,jadual harian aku full...dr pg sampai ptg....tp sempat je tido...hihihi...suami aku excited sgt nak tunjukkan aku,kandang kambing yg baru siap...Alhamdulillah.....segalanya berjalan spt yg  di rancang....kandang kambing kami da siap sepenuhnya...lepas ni hrp2 kambing2 perliharaan dptla bekembang dengan produktifnya...amin....so bermulala tugas baru aku kat sana,jaga kambing..wahhh...berpeluh aku...terus sihat...mana xnya kena jga kambing meragut....takut juga klu2 kambing mkn tanaman org...nnt susah plak nak menjawab kat 'sana'....hari nak balik kuantan,kami dpt 3 ekor anak kambing baru..bertambah lagi rezeki dari Allah....syukur Alhamdulillah..tp syg..aku xsempat nak ambik gmbar sbb da nak balik..huhuhu..pendek cerita...best giler la cuti x dirancang ni....hehehe...








No comments:

Post a Comment